Handelsbetingelser
Her kan du finde al information omkring handel på egholmstole.dk
Generelle oplysninger
Egholm Stole ApS v./ Jette og Diana Egholm
CVR-nr. 36460253
Lundagervej 100 C, 8722 Hedensted
Mail: salg@egholmstole.dk, Telefonnummer 28 25 71 40
Køb og Betaling
Du har flere muligheder for at købe ergonomiske stole hos os.
Via webshop, via e-mail, via telefon +45 28 25 71 40 eller kom og prøv stolene i vores showroom i Hedensted.
Ved køb via vores webshop, kan vi modtage betaling med MobilePay, Visa, Visa/dankort, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Direct, Anyday og Maestro, i følgende valutaer: DKK, SEK, NOK, EUR, GBP og USD. Vi kan IKKE tage imod almindeligt dankort, men kun VISA/Dankort.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Vi benytter os af Bambora betalingsløsning og vi tager ikke kortgebyrer.
Afdragsordning med Anyday
Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.
Du modtager altid en ordrebekræftelse og manuelt sender vi dig en email med leveringsdato på. Som regel er levering kun 1-3 dage.
Vi kan sende elektroniske fakturaer. Oplys da EAN nummer i bemærkningsfeltet, som fremkommer under adressen i købsprocessen.
Ved køb pr. telefon, i showroom eller via e-mail, sender vi dig en faktura. Eks. også via EAN nr.
Fortrolighedspolitik:
Egholm Stole ApS forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart.
Forsendelse og fragt
Vi sender fragtfrit i hele DK. Fragtmanden SKAL kunne levere pakken hos dig, ellers kan den efterfølgende afhentes på fragtcentralen.
Vi har transportaftale med Danske Fragtmænd. Små pakker som hjul mm. til private, sendes med DAO.
Er du privat kunde, så fortæl os gerne om fragtmanden må stille pakken, hvis du ikke er hjemme.
Vi sender også gerne til udlandet, men kontakt os på e-mail salg@egholmstole.dk, som vi besvarer inden for 1 time på hverdage. Her vil du blive oplyst om leveringstid og fragtomkostninger, inden du beslutter dig for at købe.
Leveringstid
Leveringstiden variere typisk mellem 1 til 3 hverdage. Du vil altid modtage en mail efter din ordre er godkendt, hvor de forventet leveringstid fremgår.
Hvis der ønskes en speciel farve, kan der gå flere dage, og i sådanne tilfælde, giver vi besked om ny leveringstidspunkt.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til salg@egholmstole.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Det er kun tilbehør, som gascylinder, hjul mm der kan returneres med normal post. Stole skal returneres som pakker.
Udgifterne til returnering af disse stole forventes højst at koste: 300.- pr. stol. Vi kan være behjælpelige med at afhente med Danske Fragtmænd
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, Vær i den forbindelse opmærksom på, at vi selv syer og polstrer stolene. Du kan derfor få din nye stol i netop din yndlingsfarve. Vi køber gerne farver hjem, som vi ikke har på lager. I disse tilfælde beder vi dig betale forud, inden vi producerer varen og gør opmærksom på, at varen ikke kan fortrydes. Vores leveringstid er kort alt efter ordrens størrelse og vores leverandørers leveringstid. Vi estimerer leveringsdagen så du ved hvornår du får dine nye stole.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Egholm Stole ApS
Lundagervej 100C
8722 Hedensted
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder, men hos egholmstole.dk har vi valgt at udvide denne til 60 måneders (5 år) garanti. Læs mere i afsnittet garanti herunder.
Hvis du mod forventning i de første 24 måneder skulle opleve problemer med din vare og reklamationen viser sig at være berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi kan også være behjælpelig med at sende en afhentning med Danske Fragtmænd.
Varen sendes til:
Egholm Stole ApS
Lundagervej 100C
8722 Hedensted
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Garanti
Vi giver 5 års garanti, som dækker hvis noget går i stykker. Vi bruger kun kvalitetsdele til vores stole. Vi ombetrækker også for kunder, hvor det er deres eget betræk der bruges. Dette betræk kan vi ikke give garanti for.
Vores stof til kassestole, er der 5 års garanti på, for slitage. Der kan ikke slides hul. Sker det alligevel, så ombetrækker vi med et smil. Dækker naturligvis ikke, hvis der er brugt skarpe genstande. Eks. hvis man har siddet med en hobbykniv i lommen eller en skruetrækker der har lavet hul.
Sprit anbefales ikke på læder. Gør I det alligevel, kan I forlænge levetiden med at bruge en god pleje. Eks. Denwax Care eller anden læderfedt.
I stedet for læder, anbefaler vi Dolce kunstlæder, som tåler afspritning.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte salg@egholmstole.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Læs mere her: https://www.egholmstole.dk/privatlivs-cookie-politik/
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Egholm Stole ApS v/ Jette og Diana Egholm
Lundagervej 100 C
8722 Hedensted
Mail: salg@egholmstole.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.03.2021